dissabte, 18 de febrer del 1984

Ascencio (frustada) al Bachimala (o Punta Schrader)

En Santi Chacon i jo sortim dissabte cap a la Vall de Pineta, per demanar el permís per al campament de Setmana Santa, cosa que fem al ajuntament de Bielsa. Després intentem pujar per la pista de Ordiceto per fer la Punta Suelza, pero a la pista hi ha bastanta neu i ho deixem correr.

Després marxem cap a Granges de Viados, on hi arribem a 1/2 tarda amb unes poques dificultats per la neu a la pista. Un cop allí agafem els esquís la pista cap el Xalet de Tabernes, on recollim llenya, sopem i anem a dormir.

L'endemà sobre les 8h, marxem per la Cinqueta de Pez cap el Pla de Culebra, on remuntem amb esquís el Barranc de Bachimala i després, fins que el pendent ens hi obliga, fins el Coll del Sabre, fins la cota 2900m, on el temps, que s'anat enmerdant, comença a nevar i decidim retornar. Queden fins els cims el atravessar un pletiu i remuntar una llarga i dreta canal fins la carena, també llarga fins el cim del Bachimala. Avui tampoc no ha pogut ésser, hi van 3.

Tornem al cotxe on arribem sobre les 15.30h i tornem cap a casa.