diumenge, 24 de juny del 1979

XXI Ral·li del CEC a Ascobes

Participació al XXI Ral·li del CEC a Ascobes (Andorra) els dies 22, 23 i 24 de juny.

Equip: Miquel Martínez, Eduard Llongueras i jo.

Divendres sortim amb l'autocar a les vuit de la nit i arribem a Soldeu a les dues i mitja de la matinada. El viatge es llar però hi ha ambient i el passem entretingut.

El dissabte a les 6:30h DIANA !!
La sortida es dona a les 7:30h i sortim en plan "Fitipaldi", arribem al cim del Siscaro (2.630m) a les 9:16h (obren el control a les 9h)., baixem per una canal molt forta (amb una petita emmerdada) i amb flanqueig llarguissim per les pales de neu, arribem a la cresta de l'Ascobes; al que arribarem sobre les 11:30h. L'Ascobes té 2.778m.
En Miquel ha tingut rampes a les cames al pujar, per tant decidim no pujar al Ruillé (2.783m) i tornem al campament pel Port de Juclar. Arribem a les 14h (1.800m), en -1:30h.
Després ens assabentem que hi ha hagut un accident a la canal del Siscaro sobre les 10h del matí. Avisen a l'helicòpter francès que arriba sobre les sis de la tarda i evacuen als dos ferits. Mes tard sabrem que no estan tant greus com semblava, però Deu n'hi do.

Diumenge DIANA a les 4:00h del matí !!
A les 5:00h tornem a sortir "cames ajudeu-me" i arribem al Pic Alt de la Cometa (2.710m) a les 6:54h (900m en menys de 2h). Continuem per la carena fins el cim Font Argent (2.582m) sobre les 7:30h, baixem al Port de Font Argent a esmorzem tranquil·lament i baixem fins al campament on arribem a les 9h del mati (-2:30h).
Ni tan sols estava preparat el control d'arribada, car érem els primers en arribar i això que hem fet el recorregut d'argent. Les classificacions provisionals ens col·loquen com a Medalla d'Argent.