divendres, 3 d’agost del 1979

Campament Alta Muntanya a Colomers

Vacances d'Estiu (1): Campament a Colomers del 28 de juliol al 3 d’agost de 1979

Crònica:
Dia 28 de juliol: Sortim amb R5 de Barcelona cap a la Vall d’Aran, al poble de Salardú, agafem una pista asfaltada cap a la Vall d’Aiguamoix el cap d’aquesta es el Cercle de Colomers. Arribem cap a les 7h de la tarda. Agafem els trastos i pugem fins l’estany de la Llossà, on acamparem desprès de veure el malson de l’Estany Major de colomers. Els mosquits piquen amb tota la fúria del món.
Dia 29: Pugem al Pic de Sendrosa (2.702m) pel coll Pigader i cresta Nord (F) en 6h. Al baixar traslladem el campament a l’Estany Clotó, que es preciós (canalització ENHER apart).

Dia 30: Sortim a fer el Gran Tuc de Colomers però pel camí la Tere i el Gabi s’entornen al campament; el Sam i jo pugem per una pala bestia (45-50º) amb neu bona al Portell de Colomers. Aquí canviem d’itinerari i pujo al Pic de Bergús (o Desengany) 2.843m (en Sam no pot). S’ha de fer un flanqueig al Est per la cara Sud i pujar per pales d’herba de 60º i rocs fins al cim; es PD però en alguns moments exposat a relliscar gracies a l’herba. Torno pel mateix lloc on les passo “Putes i de Cain”. Dia 31: Dia de descans, baixem amb el cotxe a Arties a prendre un bany termal i a dinar a la Fonda Manolo de Viella.

Dia 1 d'agost: Sortim per a fer el bonic Pic Blanc (2.876m) per la aresta Nord (PD), amb bretxa de 3 a 4 m que es passa per la dreta.. Total 6h. El dia es passa “tonto”.

Dia 2: Decidim fer el Pic de la Llossa (2.555m) des del Pas de la Ribereta per l’aresta, fàcil fins a una bretxa en la que no continuem 4h.

Dia 3: Pleguem la parada i anem als banys d’Arties, passem per Viella i anem a dinar al “Parador Nacional”. Desprès de passar el túnel hem deixen al campament de l’AEM.

Companys: Gabriel, Teresa, Samuel (Sam) i jo.