diumenge, 13 de juliol del 1980

Escalada al Pic de l'Infern

Sortida d'escalada al Pic de l'Infern (Núria) els dies 12 i 13 de juliol.
Itinerari:
Dia 12: En Pep Manel Jiménez i jo agafem el tren de les 6h del mati cap a Ribes i després el carrilet, pel camí trobem el Màxim amb un company. Nosaltres un cop al santuari pugem per la Coma de Nou Creus i el Coll en dues hores. Ens trobem tres xicots que també van a l'Infern.
Continuem fins a Tirapits, on deixem les motxilles, i seguim fins casi el Pic de l'Infern; ells hi pugem però nosaltres flanquegem les tarteres, canals i espolons de la cara Oest fins a l'aresta NW, que escalem sense corda (II) fins al cim, hi estem una estona i baixem a Tirapits a preparar el bivac. El temps es posa tonto i comença a fer un fort vent i el cel es tapa de núvols. un poc abans de sopar es presentem els tres xicots que també dormiran a Tirapits.

Dia 13: Avui faig 22 anys. A les 6:30h sortim del bivac, fem la motxilla i marxem cap el Coll del Pic dels Gorgs i l'Infern. Ací amaguem les motxilles, agafem el material d'escalada i corrents cap avall per éssers els primers en la paret. Veiem com ja hi passa gent, per tant escurcem camí baixant per una canal oriental de la paret, bastant perillosa a causa del rocam que es desprèn. Arribem a peu de via, bastant dubtosa per cert, i ja hi trobem gent, amb tot comencem la via del Esperó Central, en segon lloc, fem una via molt ferma de dificultat BD+, molt recomanable. Té 8 tirades i uns 300m de desnivell. Un cop arribem al cim trobem a la Carme Hernàndez i l'Emigdio.
Ens despedim i baixem, per la tartera del Pic dels Gorgs, cap a la Vall del Fresser, baixem per els salts d'aigua i al cap de 1:30h arribem a Coma de Vaca, on dinem. Aquí veiem un ramat de cavalls.Després grimpem fins el camí, des d'allí veiem els tres xicots que varem trobar ahir, els esperem i continuem baixant cap a Caralps per les magnifiques i majestuoses Gorges del Freser; vaig bastant fastidiat de peus, hem fan mal les botes. Arribem a la carretera i fem auto-stop. Arribem a Ribes i dinem a la cantina de l'estació. Agafem el tren i cap a Barna.